Saturday, July 25, 2009

BERITA SEMASA

Pada 15 Ogos lalu kami telah mengadakan Bengkel Asas Kartun dalam Program Seminar Animasi Dan Filem di UITM kampus Sri Iskandar Perak. Antara Panel jemputan adalah Presiden Animas, En Hassan Muthalib, Tim. Presiden En Kamn Ismail, Amkeir Hamzah Hashim dan Azhar Saad dari Animators Artworks. (www.carikami.com)




















Saudara Art ( Azhar Saad ) sedang melakar sambil memberi tips-tips bagaimana menghasilkan
watak kartun dengan cara yang tersendiri.

4 comments:

  1. Sangat berminat dalam lukisan Kartun dan animasi, sebagai pelukis kartun untuk di jadikan animasi berapa kah bayaran yang terendah dan berapa yang tertinggi? Apa kah bayaran berpandukan kepada frame yang di lukisankan atau keseluruhan animasi tersebut.

    ReplyDelete
  2. saudara, banyak faktor penetuan harga sesebuah karya animasi yang dihasilkan. ianya terbahagi kepada beberapa cabang bidang kerja. Antaranya, Penulisan Cerita, Penghasilan Sinopsis Cerita, Rekaan Konsep Cerita, Rekaan Watak Animasi, Rekaan Layout dan Bakcground, PenghasilanPergerakan Animasi, Komposit serta Gubahan Persenbahan Akhir Animasi. Antara kriteria penting dalam penghasilan sesebuah animasi pula, adalah 'siapa kita' dan 'berapa lama pengalaman dan kepakaran ' kita dalam menghasilkan animasi. Harga bergantung kepada bentuk animasi yang dihasilkan berdasarkan konsep dan idea yang tercetus. Bagaimanapun, tahniah atas semangat dan minat saudara itu. Teruskan berkarya dan banyak pelajari platform dan gaya animasi untuk memudahkan saudara memahami apa yang saya nukilkan di atas. Emel kepada saya di original.member@live.com.my

    ReplyDelete
  3. If I am living in Singapore, how can I sent you the photographs?

    ReplyDelete
  4. Terimakasih,
    Bagi warga singapore harga kami adalah SD10 untuk Black n White A4, dan SD20 untuk warna per person.
    Charge Penghantaran adalah SD20.
    Sila emel gambar dan pembayaran boleh dibuat dengan menggunakan kiriman wang atau cek kepada alamat kami.

    ReplyDelete

"Salam & Sejahtera, Terimakasih Kerana Memberi Komen Dan Pandangan. Segala pandangan, Kritikan, Mahupun Teguran adalh sangat berharga buat kami, kerana anda sering carikami dan kami sedia carikawan"